Палачинки в събота сутрин…

Това е класика 🙂 Всъщност е събота на обяд, но това е единственият ден, в който мога да си поспя до когато искам…

Присетих се за един коментар, който бях писала преди много време, но важи с пълна сила в момента 🙂

Във въртележката, в която живея, ми се видя направо като разточително удоволствие това, да отделя два часа, за да направя истински топли, пресни палачинки, вместо онези дето ги продават по десет в полиетиленова опаковка.
Но пък те никога не могат да заменят удоволствието от мириса на разтопено масло в сгорещения тиган, от това да гледаш как сместа се разстила равномерно от ръб до ръб, как на повърхността се появяват ситни дупчици и от тях започва да се издига пара. После внимателно отлепяш отстрани, смъкваш палачинката надолу и извършваш онова знаменито движение, с което я мяташ нагоре и я улавяш от другата страна.
Нищо не може да замени и спомените ми от детството, когато майка ми забъркваше една огромна купа палачинкова смес, а ние с брат ми седяхме покрай нея и дебнехме кога ще има готова. Една за него, една за мен, с пълнеж от най-невероятното черешово сладко на света. Изяждахме ги със скоростта на светлината, по-бързо отколкото майка ми успяваше да ги опече. Наистина незаменимо…

За малко да забравя рецептата 🙂 Ясно е, че всеки уважаващ себе си любител на палачинки си има своя изпитана рецепта. Ето я  и моята:

2 яйца
половин литър прясно мляко
1 шише газирана вода (300мл)
1 ч.л. сода
1 шепа захар
брашно, за да стане сместа гъста като боза.

По нататък е ясно 🙂 Enjoy!

Етикети:

4 Коментари to “Палачинки в събота сутрин…”

  1. Niky Says:

    Докато четях, усетих, че закусвам с най-хубавите палачинки от последните дни 🙂

  2. Апостол Апостолов Says:

    Вместо прясно мляко може да се използва и вода. Пак се получава. Казвам това, защото в събота много често човек няма мляко и ако не му се излиза…

  3. Elis Says:

    Ммммм, страхотно 🙂 Така ми се доядоха, че се зачудих дали да не използвам яйцата и млякото в хладилника по предназначение и да отделя няколко неделни часа за правене на палачинки+хапване 🙂

  4. Svetlina Says:

    Аз си се наядох само от мисълта за топла палачинка с черешово сладко. Мерси, Катеринке, другия път и аз ще почерпя. ЗАсега мога да предложа сао филийка с пастет, но и това е начало 😉

Вашият коментар

