Много мъ изтрах

Да. Направо изпаднах в панически ужас. Ако не беше толкова страшно, може би щеше да е смешно. Оня ден както си четях една статия и коментарите към нея, попаднах на грешка, която първоначално ми се стори доста забавна. Като написах думата в google, получих 141 съвпадения. В следващия момент ми мина през ума да не би да е някаква нова дума, която още не съм чувала… Но не, не е. Това е явно следващото „незнам“ и набира все по-голяма популярност. Марфа и Бу вече писаха достатъчно по темата, така че аз няма да се повтарям с назидателни нравоучения.
 
Аз държа на спазването на правилата при писане, защото те ни позволяват да се разбираме по-добре. Езикът е средството ни за комуникация и е хубаво да знаем, че когато говорим или пишем на един език, всички следваме едни и същи правила. Навикът да пишем правилно се усъвършенства по време на четене, а когато чета текстове написани по начин, различаващ се от приетия за правилен, това ми обърква възприятията. Старая се да избягвам да чета неграмотни коментари, но понякога е неизбежно, защото те стават все по-масови. Не искам да чета неграмотни статии, коментари или още по-лошо – официални документи или писма!

Напълно съм наясно, че с развитието на обществото и начините му за комуникация, правописът може да се променя, може да навлизат нови думи, а някои от старите да започнат да се пишат по нов начин. Ако дадена дума започне да се пише масово по определен начин, защото така е по-удобно, тогава и правописната норма следва да бъде променена след време. Удобството е едно, но съвсем друго е правилата за писане да започнат да се променят заради невежество, немарливост, откровена простотия или просто напук. Така вече не съм съгласна!

Ако се върнем на въпроса с новоизлюпената дума, любопитството ми ме накара да поразгледам някои от страниците, в които се среща тя. Освен купищата от всякакви правописни и пунктуационни грешки, впечатляващи са и темите, които тревожат днешния масов потребител на интернет. На пръв поглед мъжете имат притеснения в доста по-разнообразни области – автомобили, игри, секс, риболов, домашни любимци. Докато при жените се забелязва тенденция към страхове свързани най-вече със забременяването и отглеждането на деца… Е, има и някои интересни изключения, както ще видите по-надолу. Маркирала съм само въпросната дума, защото иначе трябваше да маркирам целите изречения…

п.с. Навсякъде е запазен оригиналният правопис.

Апел към бъдещите майки – моля ви, не възпитавайте децата си вкъщи – пратете ги на училище и никога, ама никога не им обяснявайте правописа, дори и да ви питат! Така ще имат малко по-голям шанс да се научат да пишат правилно…

„Разбирасе че изкам бебче Просто ме е изтрах след аборта казват че е опасно да се забременнее казват че има опасност от спонтанни аборти от това ме изтрах .“ /forum.bg-mamma.com/

Иначе да ви кажа незмам дали някой от вас ползват дамски душ ама аз от както съм забременяла не съм си правила промивка изтрах ме е нещо дори не съм питала дали може /www.mamaibebe.com/]

здравей те. аз преживях аборт бях м/у 2-3 мес. и най-много ме е изтрах когато забременея от нов аборт. моляви пише те ми.БЛАГОДАРЯ. /www.maichindom-varna.com/

не си само ти мен ме изтрах още преди да забременея казват че бързо минавало ама докато дойде а после докато мине след като родим и си гушним [бебетата] ще забрвим за болката /club.biberonbg.com/

момичета да ви питам докито каза че за сега е седалещно и ме истрах да не остане така на вас кога се обърна бебока че ме изтрах после за раждането как раждахте нормано или секцио ако не се обърне бебока /club.biberonbg.com/

Изтрах ме да не ми изгори направлението с неправилно лекарство /forum.bg-mamma.com/

Много ме е изтрах казаха ми ,че е безболезно,а ми препоръчаха да си купя обезболяващи. /patient.zabolekar.info/

Сексуално притеснен младеж споделя:

Та сега след като четох темата ме е изтрах да си забеля пишока леко паника има но си мисял чи при покои мога но в възбудено състояние не мога т.е тя сама се забелвя некаде 1/4 от главичката но после ако натисна малко да я забеля повече не че ме боли ами някак си дискомфортно ми е и ме е страх /teenproblem.net/

Няколко геймърски:

Или може би те е изтрах да излезеш на вън да не те пресрещне някой и да те пречука мършовия задник може би ? /www.bulfleet.org/

Ивчо мойто момче ако мене ма е страх значи ти трябва си бати насрания щото сам правил неща за който само като чуиш и таи както си „приятно закраглен“ ше отслабнеш така, че моля ти са само недеи ми казва, че ма е изтрах

АЗ МУ КАЗАХ ДА СИ ДОИГРАЕМ 45 МИН АМА ТОИ НЕ ИСКА6Е!!!ПРЕЦЕНЕТЕ ВИЕ КАКЪВ СМЕШЕН Е ТОЯ!!! МНОГО ГО Е ИЗТРАХ!!!! /fifafun.net/

Притеснения около домашния любимец:

ами ние първо бяхме с аквариум после и купих клетка но сега зимата ме е изтрах да не настине в клетката и смених малко на аквариум…хаха /www.morsko-svinche.com/

Автомобилни притеснения:

Какво се умълчахте.Май вие изтрах много от черната перла на Тольо.Голям страх го бере това БМВ с червените домати /bmwpower-bg.net/

Тук по-притеснителното е друго, ама добре, че не е попаднала на точния човек:

леле ма кво стаа тука бе значи продължават записванията а интересно на мене що ми отказаха хем и пари им давах не че щех да им ги дам де просто опитах да вида дали ще ме приемат Можеби не си попаднала на точния човек а и сега много много взеха да ги проверяват и за това ги е изтрах да взимат пари. /forum.unwe.acad.bg/

Страшен слоган, може ли да си го ползвам и в моя профил:

Ве4ер Като Спа,Спа На Светната Лампа Но Не,За6тото Ме Изтрах От Тъмното,А За6тото Тъмното Го Е Изтрах От МЕН..!!!!!! /от профил в impulse.bg/

Съвременен вариант на класическата поговорка:

Както се казва |Койтто го изтрах от мечки данеходи в гората „водата: /forum.nariba.com/

Тук просто не можах да спра да хълцам от удивление:
/Хич ,нисъ три во ,жи мацка ногу ху’баву ,пи6 и6 гледам й апостроф’чита ,слаг аш и зъптаи4ици страшнъ ,си! То дветри убъркъни марки ни щу ,рабутъ… Саму иднъ гре6къ имъш  идно ръ липсва в изтРах/

Нешо да допълня поч’ти всичко,вече заменят с пласмаса.Имаме три коли ,сега акоги пиша грешо не ми обраштаите,внимание. Та тоута-аз на неия се кефя наи много и по здравае мисля де и понеже е по стара като я кара моя ама хи4 не го изтах 4е 6те и стане не6тотука такава бъркотия този тра фк много ме изнервя ама тоуотата е супер.докато другата-форт-гранд маркиз голяма тъпотияда те изстрах да я кара6 моя все я пази някои да не я ухлузи аз и викам глупава колаве4е е пет годи6на и все и се разваля не6то добре 4е с нея ходи само на работа.преди две години купихме -легсис-станахме много и не се сабираме в маркиза на тази туи и е хубавото 4е ти правят път понеже еджип ие по в- /ни са тривожи, то ни са личиисока от нормалните коли и моя якара без да го изтрах 4е някои 6те го одраска.А пък аз на времето си имах едно малко рено много си бях доволна от него ,само дето сас скоростите ми бе6е малко трудно. /zaedno.de/

Ето и един човек със съвсем различен поглед към живота! Не останаха много такива хора… Поздравления, почти съм склонна да простя грешките. Ама мрасо коте… уф…

Мен лично ме е изтрах да незагубя майка си защото тя единствения човек които бил домен които ме е разбирал и помагал всичко далжа на нея.Какво са парите,колите,големите кащи и вили всичко това за мен са преходни неща вярно е,че някой от тях са необходими но не е ли по-добре да имаш малко и да живееш нормален и спокоен живот от колкото дасе страхуваш,че утре мойе дате грамнат като мрасо коте. /cosmopolitan.bg/

А накрая едно съвсем откровено

мене ма изтрах ут буболе4ки и ут тъмнутууууу /yako.bnt.bg/ – Якооооо!

А вас от какво въ изтрах???

Етикети:

3 Коментари to “Много мъ изтрах”

  1. Бу Says:

    Алеле майкооооу…
    От това мъ изтрах точно. Изтрах мъ е някой ден детето ми да не пише по този начин.
    За себе си знам, че голяма част от правописа ми се дължи на многото прочетени книги. От граматика не разбирам. Наистина. Абсолютно невъзможно ми е да обясня защо нещо си се пише еди-как-си, а не иначе. Не знам кое е подлог и кое – сложно съставно изречение. Факт е обаче, че пиша грамотно и забелязвам чуждите грешки.
    Изтрах ме е не, че езикът търпи промени, а че тези промени се дължат на масовата неграмотност, която като че ли в момента се шири повече сред млади хора, завършили училище преди 5-10 години.

  2. Marfa Says:

    Е най-стина взе и мени да ме е изстрах 😯 Майтапа настрана, ама тези цитати просто ще ги сънувам.

  3. Gavriel Says:

    Бога ми… не, не – Правописа ми!
    Досега бях срещал какви ли не из(трах)гъзици, но това е прекалено…

    Бу, преди време си намерих две от първите статии в нета – естествено, пълни с грешки, дори стилистично са ми различни (но пък сега ми е работа да пиша, съответно стилистично всичко е каквото трябва да бъде). Намерих и следващите и, за моя изненада, доста бързо съм се ориентирал (освен с пълните членове). На тези хора не им се случва, често, дори след забележка, се дразнят, вместо да си вземат някаква поука. А е толкова масово и толкова заразно, че след 5 години изтрах, незнам, немоа, на вън, …, ще са правилното. Някой да има идея как да се промени това? Предлагам на първо време – като забременеят – курсове по български език. После – всички HR-и да са филолози и да връщат всякакви хора, чиито CV-та са написани неграмотно. Тъкмо ще се отворят работни места за „автори на CV“ (то, от друга страна, и без това има нужда). Така няма да раждат неграмотни и няма да работят, ако са неграмотни.

    Глупости говоря.

    Един колега, търговец в компания, която е на ръба да се нарича корпорация, влита в стаята и пита „Къдье са чьилифоните“. Масово „КОЕ???“. „Чьилихоните, нальи Марио ги раздавл“.
    – Как, по дяволите, пишеш Чьилифон???

    И да – как ли?
    Точно като „гушним“ и „чуиш“. За „й“ да не говоря…

Вашият коментар

