Повратна точка

Когато си вложил в някое начинание време, усилия, средства или чувства, или пък от всичко едновременно, но виждаш, че това начинание върви към провал.. Дали оставаш и продължаваш да влагаш още ресурси?

Ако оставаш,  дали го правиш, защото вярваш, че нещата могат да се променят към по-добро, или заради това, че вече си дал толкова много, че ако сега се откажеш, значи всичко е било напразно и ще бъде безвъзвратно изгубено. Или пък защото те е страх, че ще трябва да започнеш съвсем от начало и отново няма гаранция, че ще имаш успех…

Но пък, ако си тръгнеш, дали няма да се окаже, че всъщност си бил само на крачка от успеха и точно в този момент си се обърнал и си тръгнал в друга посока… Но това пък няма как да го знаеш предварително…

Въобще как е възможно човек да вземе решение в такава ситуация? Кое надделява? Коя е повратната точка, моментът в който си казваш: „Стига толкова, аз бях дотук“?

4 Коментари to “Повратна точка”

  1. Марто Says:

    При мен това начинание е висшето образование. 🙂 Вече си го влача 6-та година. А приятелите ми казват, че не съм тъп, ама явно не е така .. хехе. Въпреки, че в днешно време е много споредн въпроса, дали от висшето образование се поумнява или се затъпява. Надявам се след 4-6 години да ви отговоря, сега съм отново първи курс. 😀
    Успех в начинанията!

  2. Мицева Says:

    Има неща, които колкото и да искаш да се откажеш, ги изкарваш докрай… Може би от страх, не знам… Но ти сама ще разбереш, кояго е дошъл моментът да кажеш „Стига!“. Обещавам! 🙂

  3. fjuty Says:

    Добре, а ти какво правиш в такава ситуация? Искренно питам?

  4. waterfairy Says:

    Оставам, когато вярвам, че все още има изход. Тръгвам си, когато осъзная, че стоя само по инерция и от страх. Когато всичко до толкова се е сринало, че душата ми е претръпнала и даже и да се оправят нещата, вече няма да се зарадвам истински. Когато осъзная в себе си, че няма да съжалявам никак, че съм поела по друг път.

Вашият коментар

