Женско парти и някои въпроси за размисъл

Какво включва едно приятно женско парти – ликьор Irish Cream, шоколад, собственоръчно опечени бадеми и орехи, бутерки със сирене. А, и ванилови пури. 🙂 

За какво мислите си говорят жените на едно класическо женско парти. Не, не е за мъже, дрехи и гримове. 🙂 Или поне не само. Разговорът ни премина през учителските стачки, за и против гледането на телевизия, има ли шанс телевизията срещу настъпването на интернет, предизборната кампания, социологическите проучвания, пазара на труда и стигна до изключително и жизненоважния въпрос кои ще са отмиращите и кои процъфтяващите професии през следващите двадесет години.

Дебатът беше изключително ожесточен, а аз, за мое най-голямо съжаление, бях малцинство в защитаваната от мен теза. А именно – че професиите, свързани с програмно осигуряване във всякакъв вид ще продължат  да бъдат така търсени, както и сега. Идеята ми е, че развитие има непрекъснато и във всички сектори, приложенията остаряват морално с времето и винаги ще има нужда от програмисти, които да пишат нови приложения или да подобряват съществуващите. Опонентките ми бяха на мнение, че в момента има бум в търсенето на тези специалисти, защото нещата сега се развиват бурно, но веднъж като се напишат програмите, когато се създадат основите, те няма да има нужда да бъдат променяни толкова интензивно и търсенето на програмисти ще намалее.

Не знам, обаче на мен това ми се струва доста абсурдно твърдение, при положение, че технологиите едва сега започват да се развиват и дори ми е трудно да си представя какво ще бъде измислено след двадесет години…

Другите безперспективни професии според моите събеседнички бяха журналистиката, брокерството на недвижими имоти и печатарството. За които съм по-склонна да се съглася, имайки предвид, че интернет все повече заменя обичайните средства за осведомяване, като вестници, радио, телевизия. Брокерите пък, ще бъдат по-малко търсени защото информация може да се намери отново в интернет. Същото важи, предполагам, и за други посредници от подобен род – например туристически агенции, агенции за трудови ресурси. За печатниците ще ми е малко тъжно, защото обичам да чета книги на хартия.

Но кой знае в крайна сметка как ще се развият нещата…

2 Коментари to “Женско парти и някои въпроси за размисъл”

  1. BORIME4KA Says:

    Искам на такова женско парти… наистина!
    За програмистите си права…

  2. pippi Says:

    Наскоро попаднах на едно изследване, според което наистина журналистиката е една от „застрашените“ професии. Според мен обаче тя няма да изчезне напълно, а просто се модифицира с това че става все по-свободна и всеки един „обикновен“ човек може да я практикува. Що се отнася до брокерите недвижими имоти и туристическите агенти – не забравяй факта,че купуването на дом и избирането на ваканция е свързано с някои емоционални фактори, така че за една част от потребителите присъствието на жив консултант е от голямо значение. Може би интернет ще премахне нуждата от лична среща с този консултант, но едва ли той съвсем ще изчезне. Кой знае…нещата се развиват с такива темпове, че не можем да сме сигурни 🙂

Вашият коментар

