Как да обясним на потребител какво е кеш

Ситуация в офиса:

Обажда се потребител:

П(отребител): Оня ден ви звънях за едни промени, още не са направени.

А(з): Напротив, направени са още същия ден.

П: Ама аз не ги виждам.

А: Най-вероятно не ви се е изчистил кеша.

П: Кое???.

А: Ами обикновено браузърите съхраняват част от съдържанието на сайтовете, които сте посетили, локално на компютъра при вас, така че следващия път като посетите същия сайт, да не ви зарежда всичко от начало и да стане по-бързо.

П: Добре, кога ще мога да видя промените.

А: Ами не мога да ви кажа точно – зависи от настройките на браузъра ви. Но ако ми кажете с какъв браузър сте, ще ви обясня как да си изчистите кеша и ще ги видите веднага.

П: Ами другите хора как ще ги видят?

А: Обикновено, когато някой си зареди страницата за първи път днес например, той ще види обновеното съдържание.

П: Но вие казахте, че сте направили промените, а те не се виждат.

А: Нали ви обясних, че ако сте отваряли страницата преди да са направени промените, те са се запазили в кеша. Можете ли да ми кажете с какъв браузър сте и ще ви обясня как да видите всичко ново?

П: Аз очаквах промените да са направени!! Благодаря и приятен ден. (казано с тон – ей сега ще се обадя на шефовете ви и ще видите вие!)

След малко пристига шефът и разказва как му се е обадил потребител Х, жалвайки се, че едва ли не го баламосвам с някакви измислени кешове… Добре, че шефът разбира и е обяснил на Х, че не го баламосвам, а всичко си е точно както съм му казала. Потребителят казал: „Ааа, ама ето – сега като ми го обяснихте вие, всичко ми се изясни.“

Въпрос 1: Аз ли не обяснявам като хората или потребителите имат повече доверие на шефовете, които може и да не са много в час винаги, но от тяхната уста, всичко звучи достоверно.

Въпрос 2: Как да обясниш по най-прост и достъпен начин на някой, който хич хабер си няма от компютри, какво е кеш…

6 Коментари to “Как да обясним на потребител какво е кеш”

  1. BORIME4KA Says:

    Понеже WordPress-a ми премахна кода, ето тук пише как да не кешираш:
    http://www.htmlgoodies.com/beyond/reference/article.php/3472881

  2. BORIME4KA Says:

    1. Обяснявай ти, доколкото е възможно.
    2. Според мен добре си му обяснила какво е кеш, но в случая е трябвало да го успокоиш.
    Според мен най-доброто, което можеш да му кажеш е следното:
    „Бихте ли натиснали F5?“
    Това е бутона „Refresh“, зарежда цялата страница и работи при всички известни браузъри!
    А ако страницата се обновява често, най-добре сложи една

    за да не се кешира!

  3. waterfairy Says:

    F5 не помага във всички случаи. Особено, ако става въпрос за Flash.
    Също така, не съм сигурна, че е необходимо страницата да се зарежда всеки път отново. Обикновено промените се правят веднъж на 1-2 месеца – няма смисъл.

  4. BORIME4KA Says:

    Абе би трябвало и за Flash да помага… защо да не помага?

  5. cx Says:

    Не съм запознат с конкретния случай, но затъването в обяснения за „кеш“ на некомпетентен/неадекватен потребител (каквито са повечето) е грешка. Бих му казал „натискай Ctrl + F5″… и вероятно би помогнало. Освен ако той не използва нещо нестандартно, но това се случва рядко при масовия потребител 🙂

  6. waterfairy Says:

    Хех, да, най-вероятно си прав, че е грешка да се обяснява. Обаче аз съм забелязала, че в 3 от 4 случая flash обектите не се обновяват с ctrl+f5.

Вашият коментар

