Hit the Road

Какъв невероятен уикенд! Толкова емоционален и изпълнен със събития до максимум. Винаги съм си мечтала за това – да се качиш в колата и да потеглиш нанякъде, без много планиране, без подготовка, без високи очаквания. Точно тогава се случват най-неочакваните и най-незабравимите неща.

Макар че ние все пак имахме някаква цел – най-бегло очертана като посещение на Плиска и Велики Преслав, с минаване по възможно най-забутаните и неизвестни селски пътчета.

Плиска се оказа едно голо поле с разхвърляни камънаци тук и там и нито едно дръвче за сенчица. Въпреки всичко най-ентусиазирано го разгледахме, като дори се опитвахме да разгадаем коя купчина от камъни какво е, според схемите и табелите.  Впечатлението ми е, че на прекалено тясно място, българските ханове са се опитали да построят възможно най-много, а самото място можеше и да е малко по-стратегически избрано. Не знам дали заради жегата, но ми беше малко трудно да си представя самите сгради. Хубавата новина е, че в музея имаше макети на някои от сградите, които изглеждаха наистина много впечатляващо. Една от сградите – Голямата базилика – дори беше в процес на реставрация и си обещахме да отидем да я видим пак след две години, когато бъде завършена.

По пътя към Велики Преслав попаднахме на табела за аула на хан Омуртаг. Явно сме били изпаднали в някакво умопомрачение заради жегата, защото решихме да го потърсим. След като карахме 10тина минути по един черен път, след като се върнахме, защото не можахме да го намерим, след като питахме един местен овчар и след като отново карахме пак по същия път, най-после стигнахме до нова купчина камънаци. Тя всъщност повече приличаше на църква, затова решихме, че това не може да е аула и продължихме напред. Най-накрая стигнахме до едни разкопки – за първи път видях истински разкопки в процеса на работа – но от аула не се виждаше ни следа. Този път жегата направо ни разказа играта и на бегом се върнахме към колата и се втурнахме към Преслав.

Едно крайпътно заведение ни спаси от гладна и жадна смърт, но за съжаление не и от жегата. След като хапнахме и пийнахме подобаващо, продължихме да разглеждаме новата порция от камънаци 🙂 Велики Преслав ми хареса доста повече. Дали защото бяхме заредени с нови сили, дали заради дръвчетата, които се мяркаха тук там, или планината, което се виждаше в далечината, но беше доста по-приятно. Тук много добре беше възстановена крепостната кула, с бойниците и даже с отворите, през които се изливало горещото олио върху нападателите.

Последният етап от пътуването трябваше да е плаж на язовир Тича, което си беше кардинална грешка. На брега на язовира се бяха наредили рибари, плаж разбира се нямаше, а водата приличаше на мътилка. Естесвено, че не се къпахме, ами се впуснахме в умилителни спомени за Варненския плаж.. Колкото и да е мръсно,  пак е сто пъти по-добре.

На връщане хванахме един невероятен залез над Камчия. Всъщност  бяхме спрели да снимаме реката, и точно в този момент слънцето започва да се снишава. Получиха се чудни кадри, но снимките естествено още не съм ги прегледала и пообработила 🙂

Най-хубавото беше, че въпреки жестоката жега, никой от нас не мрънкаше. Точно обратното – имаше някакъв невероятен синхрон в желанията ни – да видим още един камък, да спрем да снимаме онзи облак или пък да хапнем сладолед 🙂 И толкова много се смяхме…

Вечерта завърши на салата с домати и сирене у нас (макар че уж всички бяха на предела на силите си). Гледахме снимките и имах чувството, че не искам този ден никога да свърши… А беше едва събота..

2 Коментари to “Hit the Road”

1. Мицева Says:

Ей, защо не се обади, че идваш по моя край!

2. waterfairy Says:

Някой път трябва да дойда специално да се видим 🙂 Макар че по това време на годината е по за предпочитане ти да дойдеш към моя край 😉